Michelle Larsen

Mediegrafiker

Erfaringer

GuidebogCover

Astrid & Pampum I Rom

Grafisk Layout & tekst ombrydning: Michelle Larsen

I 2017 udgav Mette Tingholm bogen ’’Astrid & Pampum I Rom’’.
Bogen har jeg tekst ombrudt, billederne er billedbehandlet, og så har jeg designet og layoutet bogen. Jeg fik lov til at bruge min kreative evner, og havde fuldstændig frit lejde til at gøre bogen til min egen, med henblik på forfatterens ønsker og drømme. Mine kompetencer indenfor InDesign/tekst ombrydning blev udfordret, og min brug af programmet øget. Jeg lærte utrolig meget om positionering af tekst og blikfang, og kreerede et flot resultat som jeg idag stadig er stolt af. Bogen krævede massere af tid, rettelser og en god portion tålmodighed.

Pdf’en indeholder ikke hele bogen, da det ville være et kæmpe brud på copyright! Bogen ligger heller ikke offentligt på min side, da bogen er udgivet, og kan findes i alle landets bog forretninger. – Både online og fysisk. Bogen er på 76 sider. Har du lyst til at se bogen, så medbringer jeg gerne min egen hjemmefra.

NordicCuisineBog1

Nordic Cuisine

Grafisk Layout: Michelle Larsen

Under mit 2 hovedforløb som mediegrafiker skulle der kreeres en fiktiv kogebog. Der skulle udarbejdes et logo, billedbehandles, tekst ombrydes og printes på specielt papir.
Opgaven gav mig erfaring indenfor print og metoder der bruges. Jeg undersøgte dengang tidens trend indenfor kogebøgers udseende, og gjorde mit for at gøre kogebogen frisk og moderne. Photoshop og InDesign var programmerne der skulle bruges.

Billederne som blev brugt var fra starten af gjort mørke, plettede, og de skulle justeres i lys/skygge, farvemætning/farvekorrektion, retoucheres, gøres skarpe, perspektiveres, fjerne elementer og bruge forskellige teknikker og værktøjer for at opnå det ønskede resultat.
Teksten blev ombrudt, og sikret at der blev skabt en let læselighed og som kunne stå attraktivt og skille sig ud.

Aller

Grafiker hos Aller Media

Layout praktikant

I 2016 var jeg praktikant hos Aller Media. I denne forbindelse prøvede jeg kræfter for første gang med at layoute. Jeg lærte omkring blikfang, prioteringer, farvesammensætning, trend og stil, hurtige deadlines og work flow, kreativ tænkning, kommunikation, tekniske færdigheder og markedsføringsforståelse. I layoutprocessen lærte jeg hvor meget sammenarbejde det krævede mellem forfatter, redaktør og teammedlemmer. Magasinerne krævede konstant kommunikation for at sikre at mine opgaver var på sporet. Layoutet skulle give salg, og appelere til deres målgruppe. Aller havde deres eget program som magasinerne blev sendt til tryk igennem, og det gav mig en stor forståelse af hvor meget arbejde der ligger i hvert blad som skulle sendes ud til hele DK. Jeg fik enormt meget ud af min praktikperiode hos Aller, og bruger idag min viden fra dengang, i mit arbejde.

I denne pdf ligger der nogle af mine sider fra Familie Journalen. Aller Media kører med skabeloner som regel, men i mine uger fik jeg lov til både at kreere mine egne symboler + mønstre, og layoute på min egen måde – med forbehold på at det selvfølgelig skulle ligne deres blad.

Ballerup-Bibliotek-cover

Grafisk Assistent For Ballerup Bibliotek

Grafisk Layout & branding: Michelle Larsen

I min tid hos Ballerup Bibliotek har jeg været med til at designe og producere konkrete produkter i sammenarbejde med deres nuværende grafiker. Jeg stod for opstilling af kompetenceprofiler og fotografering af personale.
1. Scanning af magasiners forside til digital formidling.
2. Design, branding og opsætning af deres kampagne ’’Fake News’’, som heldigvis fik stor ros.
3. Design og udstilling af vejbane til brug af børnene på biblioteket.
4. Design af plakater og bannere til deres vinterlandskab ’’Winter Wonderland’’, som de havde fremme i Januar 2022.
Jeg har derudover deltaget i redaktionsmøder for at forstå bibliotekets kommunikation til borgerne i Ballerup, og fulgt med i de forskellige kollegaers opgaver. Jeg fik lov til at bruge min grafiske færdigheder og fik fra start af stort ansvar, som har givet mig en kæmpe selvstændigheds evne.

opskriftebog

Opskriftshæfte

Grafisk Layout: Michelle Larsen

Opskriftshæftet er lavet for en kunde under min uddannelse i min skolepraktik. Kunden har ikke betalt for min tid og opskriftehæftet sælges ikke, da det blev brugt til privat brug

. Billederne bliver ikke brugt til salg.

Da alle billederne har copyright, må hæftet desværre ikke vises i pdf format på min hjemmeside. Men jeg medbringer gerne mit eget eksemplar hvis dette ønskes.

I Opskrifthæftet har jeg fået lov til at bruge alle mine færdigheder som jeg lærte i min praktik periode hos Aller Media, som layouter. Jeg har fået lov til at være kreativ og bruge mine fagligheder fuldt ud. Billederne er blevet behandlet, teksten ombrudt og jeg har skabt let læselighed, og designet hæftet moderne og stilfuldt.

Sakura

Sakura Festival Plakat

Grafisk illustration og layout: Michelle Larsen

Hvert år holdes der Sakura Festival ved Langelinje Park.
Under min skolepraktik i V18 i Valby, der deltog de hvert år i denne plakat konkurrencen. Vi som elever, skulle derefter designe en Sakura Plakat til Langelinje Park.
Vi fik udleveret tekst og logoer til plakaterne fra arrangørene bag eventet. Min plakat er designet i illustrator, hvor kirsebær blomsterne er rentegnet og gjort til vektor.

Tekst og logoer er udarbejdet i InDesign.

I pdf’en kan man se mine 3 eksempler på en plakat.

ZumbaPoster

Zumba Event Plakat A3

Grafisk Layout: Michelle Larsen

Info Plakat til Zumba event i A1 størrelse.
Billederne er sammenkopieret, masket, farvemættet, justeret, blendet, retoucheret og gjort skarpt. Farverne er brugt for at skabe blikfang, da plakaten skulle hænge rundt omkring i byen hvor eventet blev afholdt.

Jeg har været kreativ, og brugt programmerne Illustrator, og Photoshop. Plakaten er printet på storformats printer.
Svendeportbog

Svendeportfolio 2019

Grafisk design, ide og branding: Michelle Larsen

Mit svendestykke fra 2019 skulle indeholde en kampagne fra ’’Ung Fremtid’’, som vi selv skulle brande. Ung Fremtid står for at ville ændre på klimaforandringerne, og sammen med dem skulle vi komme frem til hjælpene guidelines for borgere og samtidigt en løftet pegefinger i håb om en ændring af vores klima. I denne kampagne skulle vi udarbejde logo, tilrette målgruppen, skrive en løsning på probelmet, designe og udtænke plakater som skulle give blikfang, og derfter skulle vores kampagne online og vises via apps og video.

I mit svendeportfolio skulle jeg også vise nogle opgaver som repræsentere ens fagligheder, både trykt og digitalt.
I min første opgave, der hænger opgaven sammen med branding. Heri har jeg emballagedesign, som viser min produktion fra start til slut.

Derefter har jeg en kæmpe billedbehandlingsopgave, som skulle vise før og efter en ’’apocalypse’’ i DK. Her viser jeg mine photoshop skills til fulde hvor jeg har prøvet kræfter med alt jeg ved teknisk.

Jeg har en biografplakat med hvor jeg viser ide, sammenkopiering, og min udførsel.

Derefter viser jeg et 4 måneders illustrations arbejde i form af Duomo kirken i Milano. Billedet er rentegnet helt fra mindste detalje, og er det projekt jeg har brugt allerlængst tid på. Samt Brooklyn Bridge, som er udført på samme måde.

Mine InDesign færdigheder og kunne skal også vises, og her bruger jeg eksempler fra tidligere bog udgivelses projekt ’’Astrid og Pampum i Rom’’. Som også ses længere oppe på denne side. – Her jeg viser mine tekniske færdigheder, og tekst ombrydning skills.

emballage

Tutsi Shoes, 3 Hovedforløbs Eksamen

Branding & Grafisk Layout: Michelle Larsen

Hovedforløb 3, 2018 – Design eksamen.
På hovedforløb 3 skulle jeg selv finde på mit eget emballage produkt. Her valgte jeg en ny form for sko emballage til børn.
Der skulle designes: logo, emballage i 3D, design, hjemmeside, marketings strategi osv.Under mit 3 hovedforløb i 2018, havde vi en design eksamen.
Design og produkt skulle man selv komme frem til.
Jeg valgte at producere en ny sko emballage for børn.
Til denne eksmaen skulle vi designe logo, emballage i 3D, designe og udvikle hjemmeside, sørge for marketingsstrategi osv.

Jeg ville gerne have at mit brand navn skulle fange, men også lyde som noget der henvendte sig til børn med det samme. Derfor valgte jeg navnet ’’Tutsi Shoes’’, og pastelfarver. Emballage designet foregår i et univers, og unicorn mønster, som ville få børnene til at beholde deres sko æsker.

Til samme eksamen, skulle vi også udarbejde et andet emnballage design, og her valgte jeg at lave en ny og moderne form for krydderi emballage. Det skulle være simpelt, lækkert og moderne at se på, men skulle også kunne sælges billigt. Min problem stilling står skrevet i pdf’en, og jeg er yderst tilfreds med mit resultat af begge emballage designs.

Jeg fik lov til at afprøve kræfter med 3D program, og design herefter.